zondag 9 januari 2011

Vos in de sneeuw 19-12-2010


Vandaag 19-12-2010 ga ik met een buurman naar het AWD, we zijn vroeg en we hopen een vos in de sneeuw tegen te komen.We nemen ingang Oase en we zijn zo te zien de eerste, er ligt verse sneeuw zonder voetstappen.
We lopen het pad af richting de schuilhut.

 Gelijk in het begin komen we wat hertjes tegen, zo als je kunt zien is het nog donker.
Maar ik vind het een geslaagd plaatje.
 Er valt nog genoeg voedsel te vinden onder de sneeuw, en het lijkt wel of ze minder schuw zijn.We lopen langs het betonnen kanaaltje en daar komen we een grote gele kwikstaart tegen, ik probeer wat foto's te  maken maar niet goed genoeg om te plaatsen.
 Even verderop daar zijn ze Wilde Zwanen, ik vind ze mooi zwemmen allemaal met een recht nek omhoog, niet zoals een Knobbelzwaan met een gebogen ronde nek.
 Familie compleet.
 Aangekomen bij de schuilhut zit er al gelijk een vos of het een rugzak vos is weet ik niet, een vrouw probeerd hem of haar te voeren.Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, ik kan daardoor wel een paar mooie plaatjes schieten.
Het is een mooi beesie zit goed in de vacht, maar toch ook best wel schuw.

Na een kleine foto sessie bakkie gedaan bij de schuilhut, en daarna verder gelopen.
Gelijk bij de schuilhut gebeurd er van alles ik loop naar het water om een reiger op de foto te zetten en zo zie ik een IJsvogel wegvliegen, ik wijs de IJsvogel na en zeg het tegen mijn buurman die mee is, opdat zelfde moment vliegt er in tegenovergestelde richting de of een Waterspreeuw over.
We praten er over samen met de vrouw die de vos voerde en ik wil weer een foto gaan maken van de reiger die nog steeds aan de overkant zit.
Vliegt er op nog geen 1 meter een Roerdomp voor onze neus weg, ik schrok nog meer van de Roerdomp als hij van ons, de foto van de reiger werd natuurlijk niets meer.
We liepen naar de auto en hadden een voldaan gevoel van de wandeling.

1 opmerking:

  1. Via Henk Bos hier gekomen :-) en mooie foto's van de vos in de sneeuw! Gaaf dat je ook een ijsvogel en roerdomp hebt gezien ... super hoor!
    Groetjes,Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen