maandag 30 december 2013

Foto hut4 van Han Bouwmeester

Zaterdag 28-12-2013 naar Hut4 van Han Bouwmeester

We gaan weg om 6:00 en bij ons aan de kust is het helder weer, maar in Overijssel hangt een behoorlijke bewolking wat niet veel goeds voorspeld.
na bijna 2 uur gereden te hebben komen we aan in de regen, sleutel hebben we al opgehaald.
Het is echt nog pikdonker en het is goed dat ik een lampje op me telefoon hebt anders zagen we niks daar in het bos bij de hut.
Nadat we gesetteld zitten en een mooie setup gemaakt te hebben, komen de vogels al vrij snel ze zitten echt te wachten tot dat je weer binnen bent, alleen is het veel ste donker ook al is het licht geworden.
Er valt echt geen sluitertijd te halen.

Hier een foto genomen met me telefoon hoe de opstelling is, die zijn van het einde van de dag 
Er is voldoende ruimte voor 3 personen.




In de loop van de ochtend ongeveer 10 uur stopt het met regen, en begint het wat lichter te worden, al valt er nog wel lang water uit de bomen.
We kunnen voorzichtig beginnen met wat foto's te maken.



Ik heb er eigenlijk geen foto van de ochtend bij zitten omdat deze met een veel te hoge ISO waarde waren genomen wat gewoon niet plaatsbaar was.

 Boomklever
Dus na een tijdje hebben we de setup weer veranderd om wat verschillende foto's te krijgen, daardoor heb ik ook eigenlijk niks van de eerste setting. 


Ik heb sinds een paar dagen een andere lens, en heb daar nog niet mee gefotografeerd, ik moet er ook best wel aan wennen, en kom er achter dat ik ook niet met de beste instellingen zit te werken.



Het geeft wel sfeer aan de foto's als er minder licht is, al moeten ze wel stil zitten.


Glanskop met ring dat zag ik thuis pas.

Begin van de middag breekt zelfs even de zon door wat weer totaal het andere uiterste is.


Ik ben op de weerspiegeling aan het letten en daarmee wat leuke foto's proberen te maken.


Koolmees op een takje met een trilzwam.


Zelfde takje maar dan met een roodborstje.


De Glanskop wat zijn beestjes snel zeg.


De Pimpelmees die zaadje uit het water probeert te pakken. 

Ik heb voor me zelf weer een hoop geleerd, en het was een gezellige dag samen met Jaap en Jan.

De vogels die we daar gezien hebben zijn, Grote bonte specht, boomklever, boomkruiper, merel, glanskop, koolmees, pimpelmees, roodborst, vink, Sperwer.

En de Sperwer vloog over bloedsnel over de vijver heen, en we hoopte dat hij nog terug zou komen, maar helaas.

Het is een echte aanrader om een keer een foto hut van Han Bouwmeester te bezoeken, wij gaan ook zeker een keer terug.

http://www.hanbouwmeester.nl


Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten